torsdag 28. oktober 2010

Hagefest

Jeg fikk et par spørsmål om jeg hadde tips ang feiring utendørs løpet av sommeren.
Jeg tenker at det er bedre sent enn aldri;)
Adressen for dagen var i hagen på sommerstedet til svigerforeldrene mine i Strømstad/Sverige.
Bildet er tatt fra verandaen.
Jeg må jo si at utgangspunktet var godt!
Vi satt opp dette partyteltet, det var ganske kraftig og mer solid enn de billigste typene som fåes kjøpt på jysk osv. Vi dekket bordet dagen i forveien og lukket alle veggene på teltet.
Samme dag som selskapet hentet vi en stor isoporkasse med is på fiskemottaket. Der la vi all drikke som skulle serveres.
Juletrebelysning festet vi langs stengene innvendig i teltet slik at vi fikk litt lys når mørket kom snikende. Varmelampe satt vi også opp. Husk å ha nok pledd liggende rundt på stolene!
Vi fylte vin over på karaffler. Siden vi hadde fler typer vin av samme farge så merket jeg disse med lapper festet med silkebånd. Jeg brukte slike lapper festet med silkebånd på stettglassene også, med gjestenes navn på. Praktisk samtidig som det fungerte som "bordkort" når man skulle finne plassen sin! Jeg anbefaler å ha levende lys i lykter/boller siden det blir trekk i teltet når gjestene går ut og inn.

Jeg og lille prinsesse hilser på gjestene fra verandaen!
Jeg begynte brått å lengte etter sommer her jeg sitter å ser på disse bildene....



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar