fredag 29. oktober 2010

Middagsgjester og epledessert!
















Ikveld har vi hatt hyggelig middagsbesøk! Madeleine var så heldig å få en rosa "my little ponny" og ble forelsket på stedet;)























Dekket som vanlig med Wedgewood serviset!

















Og dagens dessert ble ovnsstekte epler! Kjempe enkelt å lage og alle liker det.
Man skreller epler og tar ut kjernehuset. Fyll hullet der kjernehuset var med en "stang" stekesmør.















Så rulles eplene i en blanding av sukker/vaniljesukker/kanel.
Stekes i 20-30 minutter på 200 grader. Steketiden avhenger litt av epletypen!
Serveres med krem eller is:)
Nå er det loppekassa på meg! Natti natt!


7 kommentarer:

  1. Hei, så fine spisestuestoler du har, elsker eple med kanel så dette skal testes :)

    Nattinatt♥

    SvarSlett
  2. Så koselig besøk
    Nydelig dekket bord , og den desserten så god ut
    God helg videre til deg

    SvarSlett
  3. hei :-)
    Utrolig nydelig spisestue dere har...en drøm må jeg si.
    Disse eplene ser supergode ut,så de tror jeg må prøver som søndagsdessert :-)
    Ha en fin helg!

    SvarSlett
  4. hei:) kor he du kjøpt den klokka i bakgrunn? :) ha ein fin kveld:)

    SvarSlett
  5. Anonym:

    Etter at drømmeklokken min gikk istykker, så ga jeg opp jakten på den perfekte klokke...
    Den du ser på bildet er fra Skeidar og koster 399,-

    SvarSlett
  6. ÅH!!! finaste spisestua eg har sett!! kor har du kjøpt den??

    SvarSlett
  7. Anonym:

    Takk for det! Bordet kjøpte jeg på Møbelringen for noen år tilbake, det er 140x160 cm. Jeg har sett noe lignende i møbelbutikker nå også.

    Stolene får man desverre ikke tak i, butikken er konkurs:(

    SvarSlett