lørdag 5. februar 2011

Den store bakedagen

 I dag ble det bråbestemt bakedag her hos oss. Det innebærer som regel x antall turer til butikken når man underveis mangler både det ene og det andre...
Eplekaken over har 5 dl vaniljesaus i ett lag mellom deigen og eplene, det gjør den veeeeldig god.
Vi sitter her og prøvesmaker i skrivende stund.

 Denne sjokoladekaken skal fylles med plommesyltetøy (høstet og syltet fra vår egen hage!)

Nå har jeg kokt en kilo gulrøtter og skal i gang med en langpanne gulrotkake som hørtes litt annerledes ut.
Men kokos, valnøtter, kefir, ananas og ikke minst kokte isteden for rå revne gulrøtter.
Jeg fant alle 3 oppskriftene på det søte liv!
Heldigvis kan alle tre kakene fryses, kjekt å ha i fryseren i travle tider.


4 kommentarer:

  1. så tålmodig og flink du er som kan
    finne på å bake så mye samtidig
    og dette kun for å fryse ned og
    ikke til noen bestemt anledning
    superdyktig og supersmart vil jeg si ...!

    eplekaken med vanilje hørtes veldig saftig og god ut ...!

    fin lørdag ønskes deg, klem

    SvarSlett
  2. Mmmmm.... Så mye godt du har laget i dag! Nå har jeg sittet og sett gjennom mange innlegg fra deg! Liker veldig godt det jeg ser og legger meg gjerne til som følger.

    Velkommen inn til meg. Klem fra Elisabeth.

    SvarSlett
  3. Det må jeg si og flere på en gang, eplekaken så herlig ut :) Når det kommer til baking og alt som foregår på kjøkkenet generellt så må jeg holde meg til en ting om gangen - hvis ikke får jeg mange ødelagte istedet for en fin :))

    Ønsker deg en god lørdags kveld.
    Klem klem

    SvarSlett
  4. Å guri:)) så flink du er til å bake da!! Masse på èn gang også?! Wow.
    Både høres og ser veldig godt ut.
    Smart å ha i fryseren ja. Enig. Men guri.. snakker om energi da:o)
    Herlig.
    Gode klemmer fra Line

    SvarSlett