lørdag 6. november 2010

Stue før og etter!

Har fått en forspørsel om å vise hvordan huset så ut før og hva vi har pusset opp. Trekk pusten, her kommer et lite bilderas fra stuen!
Slik var huset i utgangspunket. Alle FØR bildene er hentet fra prospektet.

Vi rev ut peisen med rør og plater og hele pakka. Gulvet i første etasje har varmekabler så hadde ikke behov for fler varmekilder uansett. Vi hadde en elektrisk peis fra stedet vi bodde før, så vi valgte å bruke denne i huset. Nisjen på høyre side att vi opp for å få hjørnet bredt nok til peisen. Der har Madeleine lekene sine.

Vi la mørkt gulv over eike-parketten. Jeg syns det blir lunere med mørke gulv. Alle lister ble malt eggehvite.

Det er mange som har spurt hvilken tapet vi har på veggen... Det er ikke tapet!
Jeg har malt striper rett på strien! Jeg scannet en Sandbergtapet hos forhandleren slik at jeg fikk fargene i tapeten jeg egentlig ønsket meg. Så dro jeg opp armene, tok frem målestokken, kjøpte noen ruller maskeringsteip og startet på jobben. Det høres veldig omfattende ut, men det tok meg bare et par dager. Det skal legges til at jeg er sta som et esel hvis jeg først har bestemt meg for noe!

FØR

FØR

Vi lagde bredere lister ved å bruke en utfreset bred planke i bunnen, så la vi de eksisterende profilerte listene utenpå og malte alt eggehvitt.

Vi hang opp 2 lysekroner i stua. En over sofagruppen og en over spisetuen. De er koblet sammen med downlightene slik at vi slår av og på og dimmer på samme bryter. Vi har også montert på små manuelle dimmere rett på ledningene på lysekronene slik at vi kan justere de manuelt.

Vinduspostene gjorde vi dypere ved å skru hobbyplater rett i karmen og malte alt eggehvitt.
Downlights ble montert i utkanten av taket på begge sider.

Lysekronen er fra Lisbeth Dahl, den "oblogatoriske blogge-lampen";)

FØR

Jeg har gjort om mye etter disse etter-bildene er tatt også!

Høytalerne på bildet er på vei ut! Noen som byr? Hehe;)

Spisestuen vår er ganske bred så jeg fant ikke teppe i standardmål som passet. Jeg har kjøpt gulv-til-gulv teppe i løpemeter og klippet stykket til to tepper. En under spisestuen og en under sofaen. Billig og fint!
Det kommer fler rom etter hvert, so stay tuned!

8 kommentarer:

  1. Jeg bøyer meg i støvet!!Dere har gjort en kjempejobb!Og så fiiint det har blitt :)))

    SvarSlett
  2. Så artig med før og etter bilder fra stuen. Kunne gjerne sett det samme på kjøkkenet. Det er så fint hos dere.
    Ha en fin helg

    SvarSlett
  3. WOW! For en forandring! Flinke dere har vært. :D
    Av en eller annen grunn trodde jeg dere hadde flyttet inn i nytt hus, bare at dere ikke hadde fått være med på å bestemme alt. ;)

    Håper dere får en flott søndag :D

    SvarSlett
  4. Guri land! Så fantastisk flott forandring.. Du har virkelig gjort det fint..

    SvarSlett
  5. SÅ koseleg hus og hyggelig blogg ! :))

    SvarSlett
  6. fy flate så fint dere har det :)

    SvarSlett
  7. Veldig fint!
    Vi skal i gang å pusse opp et gammelt hus og tenkte å stjele din idè med listene! Det var utrolig smart :)
    Er det noe jeg bør tenke på før vi setter igang? Måtte du sparkle for å ikke få fliper?

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  8. Hva heter gulvet? Er på jakt etter et mørkt gulv, å dette var veldig fint! :)

    SvarSlett