torsdag 11. november 2010

Saltbakt sjalottløk

Kjøp ett nett sjalottløk og en pose havsalt.
Skjær litt av bunnen på løkene og fyll kjelen med havsalt (ca 3 cm høyde) og ha på lokk. 
Sett kokeplaten på halv effekt i 20-30 minutter (avhenger om du vil ha de faste eller helt myke).
Det skal ikke tilsettes væske eller noe i kjelen bare la de stå å bake seg i saltet.

Etter man er ferdig fjerner man bare det saltet som har blitt hardt og man kan bruke saltet fler ganger.
Dette er det beste tilbehøret jeg vet om til lam og biff:)

8 kommentarer:

  1. Mmm, det så godt ut! Skal man skrelle løkene før servering? Elsker saltmat, denne skal jeg prøve, så takk for tipset!

    Mvh Marianne

    SvarSlett
  2. Hei!
    Spennende, dette må kanskje testes ut til neste biffmiddag!:)
    Ha en fin torsdagskveld!

    SvarSlett
  3. Man trenger ikke skrelle de. Jeg serverer de rett fra kjelen. Man bare trykker løkene hele ut av skallet.

    SvarSlett
  4. Dette skal jeg prøve :)Her er både jeg og Mr.Handyman glad i løk.Takk for tipset !!
    En fin helg ønskes deg og dine :)

    SvarSlett
  5. namnam.. de er sikkert salte og gode :)

    SvarSlett
  6. Takk for tipset!! Hørtes godt ut. Dette må prøves:)

    SvarSlett
  7. Hei, Camilla.

    Dette må jeg definitivt prøve, alltid morsomt med noe nytt i matveien.
    Og soverommet du har hjulpet til å innrede ble rååålekkert. Fikk masse gode tips og ideer der. soverommet ditt ble kjempefint, flink du er :-)
    God farsdag og søndag.
    Klem Line

    SvarSlett
  8. Takk for tipset.. dette prøvde vi til søndagsmiddagen i dag og det var knall godt.:))

    SvarSlett